واحد‌های ملاقات سه‌گانه شهید شمس الدین سازمان زندان‌های استان سمنان افتتاح شد 

14:09 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۵۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
واحد‌های ملاقات سه‌گانه شهید شمس الدین سازمان زندان‌های استان سمنان افتتاح شد 
رئیس کل دادگستری استان سمنان همزمان با سومین روز از ایام هفته قوه قضائیه، واحد‌های ملاقات سه گانه سازمان زندان‌های استان سمنان را افتتاح کرد.

خبرگزاری میزان- محمدجعفر عبدالهی همزمان با سومین روز از ایام هفته قوه قضائیه واحد‌های ملاقات سه گانه سازمان زندان‌های استان سمنان را افتتاح کرد.

رئیس شکل دادگستری استان سمنان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر دستگاه قضایی، شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق شان گفت: رویکرد دستگاه قضایی استان در موضوع زندان و امور زندانیان بر مبنای اصلاح مجرمان ترسیم شده تا این مهم هرچه بهتر از گذشته به نیکی انجام شود.

وی ادامه داد: به حول و قوه الهی تلاش‌های موثری برای ایجاد و منشاء اثر بودن در ارفاقات قانونی در دستگاه قضایی استان در سال گذشته مشتمل بر آزادی مشروط به تعداد ۱۴۸ نفر، بهره برداری از پابند الکترونیک برای ۱۴۰ نفر، آزادی ۱۰۲ زندانی بدهکار مالی، جذب ۲۵ میلیارد ریال عوائد مالی از خیرین نیک اندیش و اشتغال و کارآفرینی ۱۱۲۷ زندانی اتفاق افتاده است.

عبدالهی در ادامه اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سمنان قصد دارد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان سیر صعودی گرفته و به یک اشتغال پایدار تبدیل و این صنعت پایدار بعد از خروج زندانی از ندامتگاه موجبات حرفه آموزی وی را نیز فراهم کند.

رئیس کل دادگستری سمنان صیانت و احترام به حریم شخصی زندانیان را مهم ارزیابی و تصریح کرد: تاکنون کانون اصلاح و تربیت مرکز استان پیشرفت ۶۰ درصدی در ساخت و ساز داشته و امید است هرچه زودتر تکمیل آن به اتمام رسیده و تفکیک سنی در مراقبت و نگهداری از زندانیان اتفاق بیفتد.

وی افزود: امید است نجات زندانی با تشدید نظارت‌ها با رویکرد اصلاح موثر و با کیفیت آنان به منظور باز اجتماعی صحیح به جامعه حاصل شود.

واحد‌های ملاقات سه گانه شهید شمس الدین در زمینی به مساحت ۱۲۰ متر مربع در بخش‌های مجزا ساخته و برای رفاه مددجویان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *